PARAFARMACJA – NOWY ROZDZIAŁ W SPRZEDAŻY LEKÓW OTC W PORTUGALII

PARAFARMACJA – NOWY ROZDZIAŁ W SPRZEDAŻY LEKÓW OTC W PORTUGALII

Po uwolnieniu przepisów związanych z możliwością sprzedaży produktów leczniczych OTC w Portugalii powstają nowe sieci punktów parafarmaceutycznych. Jedna z nich ma ambicję zostać nr 1.

Klasyczne wsparcie marketingowe wydaje się być niewystraczające. Walka na budżety mediowe nie podoba się zarządowi. Ówczesny dyrektor marketingu – a dzisiaj członek zespołu LeadIn – przeprowadza testy z platformą poleceń. Kluczowym założeniem było wykorzystanie portfela klientów, budowa bazy danych i wprowadzenie systemu wartości dodanych za polecenie nowych klientów.

Szybko okazuje się, że klienci (odpowiednio przeszkoleni poprzez edu content na Platformie oraz materiały print) stają się naturalnymi ambasadorami firmy. System poleceń pozwalający obecnym klientom osiągać dodatkowe korzyści staje się globalną platformą do komunikacji.

Dodatkową wartością, którą projekt przynosi, to ciągle rosnąca sieć naturalnych „ambasadorów marki” – klienci z największą liczbą poleceń okazują się być naturalnymi liderami w swoich środowiskach. Objęcie tej grupy dodatkowymi działaniami budującymi lojalność, skutkuje z kolei dostępem do informacji i pomysłów, których pozyskanie w inny sposób mogłoby się okazać dużo bardziej kosztowne.

RESUME:

„ODWAGA W PODEJŚCIU DO KOMUNIKACJI
Z KLIENTAMI, WYJŚCIE POZA SCHEMAT. ZADBANIE O LOJALNOŚć I WARTOŚĆ REKOMENDACYJNĄ KLIENTÓW STAŁY SIĘ PODSTAWĄ ROZWOJU”

Kluczowe dla osiągnięcia sukcesu były:

  1. Dojrzałość firmy w wyborze modelu sprzedaży opartego na systemie rekomendacji.
  2. Opracowanie platformy adekwatnej do oczekiwań grupy klientów i nowego podejścia w komunikacji
  3. Czytelność i skuteczność wszystkich komunikatów motywujących portfel klientów
  4. Zrozumienie różnorodności typów klientów w ramach jednej bazy
  5. Wprowadzenie procesów ewaluacyjnych, które min. umożliwiały wyłonienie tzw. grupy złotych klientów