Towarzystwo ubezpieczeniowe o bardzo dobrym PR na polskim rynku, jednak w porównaniu do największych graczy na rynku, dysponujące stosunkowo niewielkim portfelem klientów.
Jednym z głównych celów strategicznych „Firmy Y” jest szybki rozwój ilościowy sieci dystrybucji. Ze względu na obowiązujący w Firmie Y specyficzny model sprzedaży i zarządzania, stawia ona na pozyskanie kandydatów o bardzo określonym profilu, który minimalizuje ryzyka niedopasowania do „kultury organizacyjnej” i obowiązującego w niej modelu współpracy.
Ponieważ jako „koła zamachowego” nie możemy wykorzystać portfela obecnych klientów, zdecydowaliśmy się wykorzystać inne potencjały jako dostarczycieli leadów rekrutacyjnych, w tym przede wszystkim:
- osoby działające w kręgach sprzedaży bezpośredniej oraz MLM
- studentów
- szerokie grono osób, które definiują same siebie jako „przedsiębiorcze” i „gotowe do zarabiania w sieci”.
Dla każdej z grup przygotowujemy osobną komunikację i uruchamiamy celowane działania w social mediach, zapraszając je do uczestnictwa w programie „Polecaj – Zarabiaj”.
Definiujemy przy tym precyzyjnie profil oczekiwanego kandydata i wprowadzamy na Platformie kilka prostych, ale skutecznych mechanizmów selekcyjnych. Ograniczamy tym samym ryzyko prowadzenia rozmów rekrutacyjnych z osobami, które nie akceptują wymagań kluczowych z punktu widzenia specyfiki Firmy Y oraz biznesu, do którego chce ona zaprosić wybranych kandydatów.
W trakcie etapu pre-selekcji sprawdzamy m. in. predyspozycje sprzedażowe kandydata, jego gotowość do zmiany oraz „opinię środowiskową” – postrzeganie i wpływ, jakim cieszy się kandydat w swoim naturalnym otoczeniu.
Platformę konfigurujemy w taki sposób, by jak najpełniej wpierała obecny w Firmie Y proces rekrutacji, włączając jednak jako jeden z weryfikatorów ocenę poszczególnych etapów procesu przez kandydata, tak by z kolei Firmie Y dostarczyć miarodajnych informacji np. o poziomie motywacji kandydata i pojawiających się pytaniach po każdym kolejnym etapie procesu.
RESUME:
SZALEŃSTWEM JEST ROBIĆ WCIĄŻ TO SAMO
I OCZEKIWAĆ RÓŻNYCH REZULTATÓW.
Firma Y dokonała uczciwej analizy efektywności stosowanych nagminnie w branży podejść do rekrutacji i wyciągnęła równie odważne wnioski, które dość dobrze oddają przytoczone powyżej słowa A. Einsteina. Spośród wielu możliwych podejść, Firma Y wybrała LeadIn z kilku ważnych powodów, z których my sami uznajemy za kluczowe:
- Duży poziom zaufania Firmy Y, sprowadzający się do słuchania sugestii i rekomendacji, otwartych dyskusji merytorycznych a potem szybkiego procesu decyzyjnego.
- Duży poziom zrozumienia i akceptacji konieczności poniesienia określonych inwestycji w projekt. Firma Y doskonale np. rozumie, że nawet najlepsze rozwiązanie bez należytego przygotowania kadr może być trudne do wdrożenia – stąd duży nacisk na edu content i opracowanie całego zestawu krótkich materiałów informacyjnych i edukacyjnych do umieszczenia na Platformie (filmy edukacyjne, podcasty, Q&A) oraz uruchomienie szkoleń in- class dla kluczowych osób zaangażowanych w projekt.
- Skuteczny model zarządzania projektem – przeprowadzenia projektu w oparciu o metodologię „kampanii sprzedażowej”, w której każdy ma swoje cele i zadania do realizacji, a całość jest ściśle i regularnie monitorowana.
- Oddanie LeadIn dużej odpowiedzialności, w tym m.in. –
- Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii komunikacyjnej
- Zarządzenie procesem zapraszania prospecterów,
- Przygotowanie i wdrażanie działań motywacyjnych
- Monitoring aktywności i przygotowanie bieżących raportów aktywności i efektywności działań,
- Opracowanie i prowadzenie działań wspierających
- Rozliczenie finansowo – księgowe projektu.